Fourze 34 - Serangan dan Pertahanan Rongga Syurga

Mon May 14 2012 02:50:45 GMT+0800 (Malaysia Time)

Kumpulan Fourze yang kini di Kyoto perlu menyelamatkan baki batu titik kuasa yang menjadi sasaran Libra. Pada masa yang sama, Gentarou terpaksa melayan kerenah Yukina.

Terima kasih banyak buat staf baru kami z3ro yang membantu keluaran QC ini.

Episod 34 - Folder MF

Sudut Info

 

Daimonji + Dalam kebanyakkan konteks, perkatan “Daimonji” merujuk kepada perkataan “Huruf Besar”. Dai (大) boleh memberi bermaksud “besar”, manakala Monji (文字) memberi maksud “perkataan”/“karekter”/“huruf”. + Gunung/Bukit(?) yang kelihatan dalam episod ini ialah Gunung Daimonji. + Daimonji yang dirujuk dalam episod ini ialah Daimonji-yaki (大文字焼き) yang merujuk kepada upacara membakar karakter Dai (大) yang besar. Yuki melihat bayangan Senior Daimonji dalam karekter tersebut kerana namanya sama.

 

Tokong Kiyomizu + Salah satu tokong Buddha terkenal di Kyoto. + Kiyo (清) bererti “senyap”/“bersih” manakala Mizu (水) bererti “Air”. Imbuhan “-dera” (寺) seperti yang disebut dalam episod ini ialah perkataan “Tokong”.

 

Tokong Chion-in + Gerbang tokong ini dinamakan Sanmon (三門/Tiga Gerbang), antara gerbang tua bersaiz besar yang masih kukuh.