Fourze 03 - Memilih Permaisuri

Sat Sep 24 2011 01:00:40 GMT+0800 (Malaysia Time)
Fourze 03 - Memilih Permaisuri Cover Image

Sekolah Tinggi Amanogawa kini menganjurkan Queen Fest - Festival untuk memilih Penolong Persatuan Pelajar tetapi ia menjadi huru-hara apabila Zodiarts mula menyerang peserta-peserta festival tersebut.

Multiupload | Filesonic | Mediafire ( 001002003 ) | Skrip | Fourze DLL Thread

SUDUT FOURZENOMI

Jika anda tak sedia maklum, raksasa dalam siri Kamen Rider Fourze bermotifkan buruj(susunan bintang). Atas sebab itu, pihak kami terasa bertanggungjawab untuk menyediakan beberapa maklumat asas tentang buruj yang ditampilkan dalam setiap episod.

CHAMAELEON

[caption id=“attachment_692” align=“aligncenter” width=“500” caption=“By IAU and Sky & Telescope magazine (Roger Sinnott & Rick Fienberg)“][/caption]

Dalam sejarah astrologi, ada dua buruj yang dinamakan sebagai Chamaeleon, iaitu dalam astrologi Barat dan astrologi China - Namun begitu Zodiarts bagi episod kali ini dinamakan berdasarkan buruj Chamaeleon barat.

Buruj ini terletak di langit selatan dan namanya telah diberikan oleh seorang ahli astronomi Belanda, Petrus Plancius.  Nama buruj ini tidak bersangkut paut dengan apa-apa mitologi atau lagenda kerana ia diberi kerana bentuknya yang menyerupai seekor sumpah-sumpah sedang menghulurkan lidah untuk menangkap mangsanya.

 

HAYABUSA

[caption id="" align=“aligncenter” width=“480” caption=“Image from http://www.newscientist.com”\]![](/images/dn8463-1_600.jpg)[/caption]

Dapatkan maklumat tentang Hayabusa di sini - http://en.wikipedia.org/wiki/Hayabusa